אטרקציות בשארם א-שייח

שארם א-שייח' מציעה את החבילה המלאה, והיא כוללת את כל מה שצריך לחופשה חלומית באמת: חופים מדהימים ומים בצבע טורקיז, אתרי צלילה, קניות ושווקים, אטרקציות לילדים, אתרי היסטוריה ודת ומסעות וטיולים בטבע. קבלו את 10 האטרקציות המובילות ביותר בשארם א-שייח', לכל סוגי המטיילים!

טיול מודרך להזמנה מראש:

Powered by GetYourGuide

האטרקציה המרכזית בשארם א-שייח' היא ללא ספק מפרץ נעמה. מפרץ נעמה הוא האזור המרכזי של שארם, ובו תמצאו חלק גדול מהריזורטים של העיר. המפרץ כולל חוף ים ציבורי שניבט למים הצלולים, כסאות נוח וכל מה שצריך כדי להנות מחוף הים. לצד השתזפות על החוף תוכלו גם ליהנות מפעילות אקסטרים, לרכב על אופנוע ים, לצאת לצלילות מרהיבות, ליהנות מספורט ימי, לשוט בסירות פדלים או לבחון את חיי הים עם שנורקלינג. במפרץ נמצאת גם הטיילת, ולאורכה תמצאו כמה מהמסעדות המובילות של שארם, וכן בתי קפה, ברים ואווירה תוססת.

טיול מודרך להזמנה מראש:

Powered by GetYourGuide

הפארק הלאומי ראס מוחמד הוא אחד המקומות הכי מיוחדים שתמצאו בשארם ובסיני בכלל, והוא זה ששם את שארם על המפה התיירותית. הוא מוקף בכמה מאתרי הצלילה הכי מרהיבים בעולם, אבל הוא לא מיועד לצוללים בלבד; הפארק מציע רצועות חוף מרהיבות, אפשרות לשנורקלינג, יער של צמחי מנגרובים ואגם של מים מלוחים. בין החופים המומלצים בפארק הזה אפשר למצוא את החוף Old Quay, שבו שונית אלמוגים מרהיבה, וכן את חוף עקבה. אם בא לכם להנות מתצפית מרהיבה למפרץ, שווה לקפוץ ל"תצפית הכרישים" בקצה הדרומי של הפארק, שם הנופים מתפרשים משני צידי הים האדום. אם אתם ברי מזל, תוכלו להבחין גם בדולפינים משחקים!

טיול מודרך להזמנה מראש:

Powered by GetYourGuide

השוק העתיק של שארם, שנקרא גם Sharm al-Maya, הוא אטרקציה תיירותית מהנה וצבעונית שאסור לכם לפספס בביקור בשארם. מדובר על שוק ערבי אותנטי, שמציע מבחר גדול של מוצרים ועבודות יד כמו מנורות ערביות, נרגילות, עבודות מעץ, ביגוד, צעיפים ועוד ועוד. מומלץ להגיע לאזור בשעות אחר הצהריים והערב (כשכבר פחות חם), וכן להנות מבתי הקפה והמסעדות הצבעוניות לאורך השוק. האווירה פה שונה משאר שארם – הכל צבעוני והאוויר בעל ריחות מיוחדים ותחושה מקומית.
לשווקים נוספים לחצו כאן

להזמנת סיור:

Powered by GetYourGuide

בשארם תמצאו גם כמה מבני דת היסטוריים וגדולים, שיכולים להיות אטרקציה נהדרת לחובבי ארכיטקטורה, הדת וההיסטוריה. בין אתרי הדת של שארם מחכים לכם האתרים הבאים:

אל מוסטפה מסגד בעיר העתיקה של שארם

מסגד אל מוסטפה 

הפיאצה של בטומי היא הכיכר העתיקה המרכזית של העיר. סביב הפיאצה תמצאו כמה מהמונומנטים היפים ביותר של בטומי: כנסיית סן ניקולס שהיא קתדרלה רוסית מרהיבה, מגדל שעון העיר ומזרקותיו, ארכיטקטורה בסגנון רומי ופסיפס צבעוני. כמו כן, הפיאצה מוקפת במסעדות, בתי קפה, מופעי רחוב ודוכנים. בקיצור, היא מהעורקים החשובים של העיר וחלק מהלב הפועם שלה. שווה להסתובב בפיאצה גם במהלך היום וכמובן בלילה.

  • מסגד Al-Mustafaהמסגד הזה הוא המרהיב ביותר בשארם. הוא בעל ארכיטקטורה ייחודית מאוד, כיפה יוצאת דופן ושיש יפיפייה, וכל אלו הופכים אותו לאטרקציה תיירותית מובילה.
  • מסגד El Shabaמסגד בגובה 35 מטר שיכול לאכלס כ-3,000 מתפללים. למסגד שני צריחים בגובה 70 מטר, מה שהופך אותו לשני בגודלו בשארם. שווה ביקור.
  • הכנסייה החלומית – הכנסייה הזו מושכת מיליוני תיירים מדי שנה. היא כוללת שני מגדלי פעמונים גדולים, חלונות ויטראז' וכניסה מעוטרת ומרשימה. בפנים תוכלו לשוטט בין ציורי קיר המתארים סצנות בולטות מהתנ"ך.
  • מנזר סנטה קתרינה – המנזר הזה מרוחק כשעתיים נסיעה משארם, אך הוא שווה את הנסיעה. מדובר על מנזר מרהיב ביותר שיושב למרגלות הר, בעל עיצוב מהפנט. המנזר נחשב לאתר מורשת עולמית של UNESCO, וכל אדם יתרשם מהמראה הייחודי שלו. 

להזמנת סיור:

Powered by GetYourGuide

5.אתרי צלילה סביב ספינות טרופות

שארם ידועה בזכות אתרי הצלילה המדהימים שלה, ואפשר למצוא בה כמה מהאתרים היפים ביותר בעולם:

  • הספינה הטרופה Thistlegormm: צוללנים בעלי ניסיון חולמים לבקר באתר הצלילה Thistlegormm. באתר זה ניתן לצלול סביב ספינה בריטית טרופה, שהוטבעה במלחמת העולם השנייה על ידי מפציצים גרמניים. ניתן לצלול בין החדרים של הספינה, יחד עם דגים ששוחים בין חדריו, וכן לבקר בתא המטען המכיל נשק וג'יפים. 
  • אתר הצלילה שונית האלמוגים Jolandaהשונית הזו היא מאתרי הצלילה הפופולריים בים האדום, והיא חלק מהפארק הימי ראס מוחמד שדיברנו עליו בתחילת הכתבה. צוללנים אוהבים לחקור את שרידי ג'ולנדה, ספינת משא קפריסאית שעלתה על שרטון בשנת 1980. כמו כן, במקום מספר גדול של אלמוגים ודגים.
  • אתר הצלילה Dunravenהספינה הזו שטה למומביי כאשר פגעה בשונית וטבעה ליד קצה חצי האי סיני, בשנת 1876. מאז ספינת הקיטור הזו נמצאת בקרקעית הים, ונחשבת אתר צלילות פופולרי. סביב הספינה ניתן להבחין בלהקות של דגי קרדינל, צלופחים ודגי עקרב. 

להזמנה:

Powered by GetYourGuide

6. הקניון הצבעוני (La Strada Mall)

אם אתם מעוניינים בטבע מרהיב, במרחק 177 קילומטרים צפונית לשארם א-שייח' תוכלו לבקר בקניון הצבעוני, שמורכב מתצורות סלע המורכבות משכבות עשירות במינרלים בגווני אדום וכתום. מדובר על אחת מאטרקציות הטבע המובילות של סיני, והיא משקפת את היופי הטבעי של המדבר. במקום הזה שפע של אטרקציות: תוכלו לשוטט בין הסלעים, לצאת לטיולי הליכה, לחקור את הפסגות והתצפיות וכמובן להצטלם לא מעט.

7. הוליווד בשארם א-שייח' (Hollywood Sharm)

הוליווד שארם א-שייח' מביא לשארם את חוויית הסרטים של הוליווד. מדובר על מתחם של אוכל ובידור, שכולל פארק דינוזאורים, קולנוע 7D, מזרקות מוזיקליות וכן גם פסלים של סלבריטאים מפורסמים מכל העולם שמפוזרים בכל המתחם. בין היתר תוכלו ליהנות ממופעי מוזיקה, ריקודי בטן, מסיבות בריכה, חנויות וכן מסעדות בנושאים שונים (כמו מסעדה בסגנון "מלתעות"). המתחם הזה נפלא לילדים, אך גם מבוגרים יוכלו למצוא בו עניין. 

להזמנת סיור:

Powered by GetYourGuide

8. ספארי במדבר (Safari Trip)

צאו ליום טיול במדבר של סיני, במהלכו תוכלו לרכב על גמלים, לצפות בריקודי בטן, להנות מתה חם באוהלים בדואים, לצפות בשקיעה המרהיבה על המדבר ולבסוף להנות מצפייה בכוכבים בחסות הלילה השחור. אם יש דבר נפלא אחד בלהיות במדבר, הוא האפשרות לראות את הכוכבים נוצצים בשמים מבלי הפרעות של חיי העיר. יום טיול במדבר הוא מהאטרקציות המובילות והמהנות שיש לשארם להציע!

להזמנה:

Powered by GetYourGuide

9. ביקור בפארשה קפה (Farsha Cafe)

אחרי כל הצלילות והאקסטרים, הנה אטרקציה רגועה יותר: בית הקפה הזה, שהוא הרבה יותר מבית קפה. מדובר על מקום מקסים ורגוע שמשקיף על הים. הוא מואר במנורות ערביות ומורכב מאוהלים בדואים וכריות צבעוניות. במקום הזה תוכלו להירגע עם כוס קפה טובה, לשתות קוקטיילים או לעשן נרגילה באווירה אותנטית וקסומה. זוהי אטרקציה נהדרת הן לשעות היום והן לשעות הלילה, והיא יכולה להעביר לכם שעות של כיף, רוגע ושקט. 

להזמנת סיור פרטי:

Powered by GetYourGuide

10. פארק המים אקווה-בלו (Aqua Blue Water Park)

ולפעמים, כל מה שאנחנו רוצים הוא אטרקציה "מערבית" מסורתית – כמו פארק מים. אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים, או פשוט אוהבים את האדרנלין שזורם בדם, אל תפספסו את פארק המים הזה. בפארק אקווה-בלו מחכים לכם כ-44 מגלשות מים (כולל מגלשות מפחידות במיוחד, כמו קמיקזה והחור השחור), תשע בריכות, וכן גם מתקנים ושעשועים לילדים מתחת לגיל 12 ולקטנטנים. שווה ביקור!

עוד סיורים מודרכים מומלצים:

Powered by GetYourGuide
אטרקציות בשארם א שייח