טיסות לשארם א-שייח'

יעד חדש ונוצץ עתיד להתגלות בפני ישראלים רבים: עיר הנופש שארם א-שייח' בחצי האי סיני. לאחרונה נחנך קו חדש לטיסות ישירות מתל-אביב לשארם א-שייח', בנוסף לדרכים קיימות נוספות המאפשרות להגיע לעיירת הנופש הקסומה, וליהנות מחופשה חלומית במחירים קטנים.

אם אתם חושבים לטוס לשארם א-שייח' בקרוב, המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת: טיסות ישירות, נסיעה ברכב, מחירים, האם צריך ויזה והאם ניתן לרכוש חבילות נופש לשארם א-שייח'. הכינו את בגד הים ואת קרם ההגנה, והמשיכו לקרוא! 

הכירו את הקו הישיר החדש לשארם

עד היום, כדי להגיע לשארם א-שייח' היה צריך להשקיע מעט מאמץ – שעות נסיעה ארוכות או טיסות עם עצירת ביניים. לא עוד; החל מה-1.4.22, הושק קו ישיר חדש בין תל אביב לשארם, שמאפשר לישראלים להגיע לעיר הנופש בתוך שעת טיסה אחת בלבד!

כל זה קרה בזכות סיכומים חדשים בין ישראל למצרים, ובין היתר הסכמה על מתווה אבטחה שמאפשר את הרחבת הטיסות בין שתי המדינות ואת הפעלת קו הטיסות החדש, שהולך לשנות לחלוטין את התיירות בשארם ובסיני בכלל. 

טיסות ישירות לשארם - מה צריך לדעת?

מרגע שהוסכם על פתיחת הקו החדש, חברות התעופה מיד הכריזו על הפעלת קווי טיסות ישירות. נכון לכתיבת שורות אלו, יש שתי חברות שמפעילות קו ישיר בין תל אביב לשארם א-שייח':

  • ארקיע – חברת ארקיע הודיעה על שתי טיסות יומיות לשארם, במטוסי אמבראר 195 ואיירבוס 321. מחיר הטיסות של ארקיע יחלו ב-129$ לכיוון ו-249$ לשני כיוונים. 
  • ישראייר – חברת ישראייר מפעילה גם היא כ-15 טיסות שבועיות, כאשר בחלק מימות השבוע יהיו לא פחות משלוש טיסות יומיות לשארם. מחירי הטיסות יחלו מ-245$, הלוך ושוב.

זמן הטיסה לשארם הוא כשעה (ואפילו פחות מכך, כחמישים דקות), כך שבתוך זמן קצרצר תוכלו להגיע לעיר הנופש הנפלאה הזו.

דרכים נוספות להגיע לשארם

נכון להיום, רק שתי החברות אלו מציעות טיסות ישירות לשארם (אם כי זה עתיד להשתנות בהמשך). לכן, בתקופות עמוסות בשנה מחירי הטיסות עלולים לעלות בצורה חדה. במקרים כאלו, ניתן לפנות לאופציות אחרות, כמו טיסות עם עצירה או נסיעה ברכב:



  • טיסות עם עצירת ביניים

אם לא מצאתם טיסות ישירות לשארם בזמן או בתקציב שלכם, ניתן לפנות גם לאפיק נוסף – טיסות עם עצירת ביניים. לרוב, אלו יהיו טיסות עם עצירות בטורקיה או בקהיר. הן לא בהכרח יהיו זולות יותר, ולכן חשוב להסתכל על הפרטים הקטנים וכן לתת את הדעת לזמן העצירה.



  • נסיעה לשארם

אופציה שלישית היא הגעה לשארם דרך הנתיב היבשתי. ניתן להגיע לשארם בכמה דרכים. ראשית, עליכם להגיע למעבר טאבה שנמצא באילת. ניתן להגיע למעבר הגבול באמצעות רכב, תחבורה ציבורית, או בטיסה לאילת. ממעבר טאבה תחכה לכם נסיעה של שלוש וחצי שעות עד לשארם א-שייח'.

 

לאחר שחציתם את מעבר גבול טאבה, יש לכם שלוש אופציות להגיע לשארם:

  • מונית: תוכלו לקחת מונית ישירות מהגבול ועד שארם. מחירי המוניות בסיני זולים יחסית, ובכל זאת, חשוב לסכם עם הנהג מראש כדי שלא יעקצו אתכם.
  • תחבורה ציבורית: אופציה שניה היא לנסוע באוטובוס מטאבה ועד שארם. האוטובוס יוצא פעם ביום, בשעה 15:00, מהתחנה המרכזית של טאבה (כקילומטר ממעבר הגבול). שימו לב, האוטובוס עוצר במספר תחנות, ולכן הנסיעה אורכת כחמש שעות. 
  • רכב: אם תרצו בכך, תוכלו להיכנס עם הרכב הפרטי שלכם לסיני, ולהגיע בעצמכם עד שארם. חשוב לתת את הדעת לבירוקרטיה הכרוכה במעבר עם רכב לסיני.

שדה התעופה בשארם

אם החלטתם לטוס לשארם – בין אם טיסה ישירה לשארם או טיסה עם עצירת ביניים – אתם תגיעו לנמל התעופה הבינלאומי שארם א-שייח'. חברות תעופה רבות עוברות בשדה התעופה הזה, ביניהן אירופלוט, איזי ג'ט, וויז אייר ועוד. בעבר, במקום שדה התעופה היה ממוקם "שדה אופיר", שדה התעופה ביישוב אופירה, עת הייתה סיני תחת שליטת ישראל.

 

בנמל התעופה, שנחשב לשלישי בגודלו במצרים, ישנם שני טרמינלים, כאשר טרמינל שלישי נמצא בתכנון. בשדה התעופה תמצאו ווי פי חופשי, אפשרות להחלפת כספים, מספר מסעדות ובתי קפה, אפשרות לאחסון מזוודות, הטענה של טלפונים, אזורי מנוחה וכן אזור דיוטי-פרי.

שדה התעופה ממוקם כ-18 קילומטרים מהעיר עצמה, וכדי להגיע לעיר תוכלו לקחת מונית או אוטובוס. ישנו קו אוטובוסים קבוע שמגיע לעיר בתוך 15 דקות. 

הסעה מהשדה למלון אונליין:

Powered by GetYourGuide

האם צריך ויזה כדי לנסוע לשארם א-שייח'?

שאלה שעולה לא פעם היא האם ישראלים זקוקים לויזה או אשרת שהייה כדי להיכנס למצרים. התשובה היא חלוקה; אם אתם מתכוונים לבקר אך ורק בחצי האי סיני, בדגש על שארם א-שייח' (או צפונה משארם, לאזורים אחרים בחצי האי סיני כמו דאב, טאבה וחופי סיני) אין צורך בויזה. עליכם להצטייד בדרכון תקף לשלושה חודשים קדימה, וזה הכל. בשדה התעופה תקבלו אישור כניסה, התקף ל-14 ימים.

לעומת זאת, אם החלטתם שאתם רוצים לנסוע לתקופה ממושכת מ-14 ימים, או שאתם מעוניינים לנסוע למקומות אחרים במצרים (כמו קהיר), עליכם להצטייד בויזה. עלות ויזה למצרים היא 150 ש"ח, והויזה מאפשרת ביקור של 90 יום במצרים. כדי לקבל את הויזה, יש לפנות לשגרירות מצרים בישראל עם דרכון בתוקף לחצי שנה.

האם ניתן למצוא חבילות נופש לשארם?

מעבר להזמנת טיסה, תוכלו למצוא גם חבילות נופש לשארם שיסגרו לכם את כל החופשה. חבילות לשארם מורכבות מטיסה ישירה, מספר לילות במלון 4 או 5 כוכבים לבחירתכם, ובמקרים מסוימים גם העברות משדה התעופה ולשדה התעופה. ארקיע מציעה חבילות שמתחילות ב-359$ לשלושה לילות, כאשר ישראייר מציעה חבילות שמתחילות ב-349$ לשלושה לילות. 

בכל מקרה, לפני שאתם מזמינים חבילות נופש לשארם וטיסות לשארם, מומלץ לבצע לטיסות לשארם השוואת מחירים  במנועי החיפוש ולמצוא את הטיסה או החבילה המתאימה לכם בצורה הטובה ביותר!