קניות בשארם א-שייח

חובבי שופינג נלהבים? אמנם העיר שארם א-שייח' היא לא מילאנו, אך היא מלאה במרכזי קניות הייחודיים לה, בעיקר אם אתם מחפשים אחר חפצים ומזכרות אותנטיות, מסורתיות וייחודיות. בשארם תמצאו מגוון גדול של מרכזי קניות, קניונים וכן גם שווקים ערביים אותנטיים, שגולת הכותרת שלהם היא כמובן השוק העתיק והגדול שבמרכז העיר. 

רגע לפני שאתם מגיעים לשארם א-שייח', אלו אתרי השופינג המרכזיים שכדאי לכם להכניס לרשימה:

שווקים בשארם

השוק העתיק

אי אפשר לדבר על שופינג בשארם א-שייח' בלי להתחיל את הרשימה באחד היעדים הכי פופולריים בעיר: השוק העתיק. שווה לבלות לפחות ערב אחד בשוק הזה, שעל אף שמו, הוא חדש יחסית ונבנה לפני כמה עשרות שנים. ובכל זאת, הוא בעל ניחוח אותנטי, מחוספס וצבעוני, והוא חוגג את תרבות השווקים הערבית. גם אם אתם לא רוצים לקנות כלום, סיבוב בשוק הזה הוא אטרקציה בפני עצמה, ותוכלו להנות מהדוכנים הפרושים בכל עבר, מהריחות, האווירה והקולות. 

 

אם כן תרצו לקנות משהו, יש לכם הרבה על מה להסתכל – בשוק, המורכב מאינספור כניסות וסמטאות קטנות, תמצאו דוכנים וחנויות המציעים תכשיטים, עבודות יד, עבודות עץ, ביגוד, תבלינים, מוצרים מעור, סיגרים, שטיחים, צעיפים, נרגילות ועוד. שווה במיוחד לקנות זעפרן וקינמון, שנחשבים לתבלינים איכותיים וזולים בסיני. כמו בכל שוק, מומלץ להתאמן על יכולות המיקוח שלכם ולנסות להוריד את המחירים מול הסוחרים. 

בשוק תמצאו גם מגוון גדול של מסעדות ובתי קפה, ותוכלו לסיים את השיטוט שלכם באחד מהמקומות האלו ולהנות מארוחה מצרית על טהרת הדגים. אם תרצו לקנח, בחרו באחד הדוכנים המציעים פירות – בשוק תמצאו את הפירות הכי טעימים בעיר! 

כתובת: Qesm Sharm Ash Sheikh, South Sinai Governorate, מצרים

שווקים נוספים

מלבד השוק העתיק, בשארם א-שייח' תוכלו להנות מעוד שני שווקים מצוינים:

  • שוק אלף לילה ולילה  (Alf Leila Wa Leila)בשוק אלף לילה ולילה תוכלו למצוא שורה של חנויות ובתי קפה המתמחים באוכל רחוב מקומי ומצרי, תבלינים, מתנות, מזכרות ועבודות יד. מדובר על מקום ייחודי בעל ניחוח אותנטי, וקצת פחות תיירותי מהשוק המרכזי.
    כתובת: Al Fanar, Sharm Al Shiekh, South Sinai Governorate, מצרים

  • שוק חאן אל חלילי  (Khan El Khalili)השוק הזה, שממוקם בכיכר סוהו, הוא אחד השווקים המיוחדים באזור, והוא מפורסם בזכות המזכרות הייחודיות שלו, שלא תמצאו במקומות אחרים. השוק מתהדר באווירה של העת העתיקה, והוא מורכב ממבוך של חנויות ורחובות שנותנים את התחושה כאילו אתם מבקרים בשוק מלפני שנים רבות. 

קניונים בשארם א-שייח'

מלבד השווקים, בשארם מחכים לכם גם כמה מרכזי בידור וקניונים, למי שמחפש חוויית שופינג קצת יותר מערבית. בין הקניונים המובילים, כדאי לכם לבדוק את האופציות הבאות:

כיכר סוהו (Soho Square Mall)

כיכר סוהו הוא כנראה המתחם המרכזי ביותר של שופינג בשארם. במתחם הזה תמצאו חנויות רבות שמוכרות הכל – מבגדים ועד תכשיטים. מתחם הקניות הזה נמצא בלב הריזורט Savoy, והוא מציע סניפים של רשתות מקומיות ובינלאומיות לצד חנויות בוטיק ואקססוריז, גלריות אמנות ופריטים עיצוביים לבית. מלבד השופינג עצמו, בכיכר סוהו גם אינספור הזדמנויות לבידור והרפתקה, והוא כולל מתחם החלקה על הקרח, באולינג, מרכז תרבות מצרית וכמה מסעדות מצוינות, לצד מזרקות מוזיקליות מרקדות. כיכר סוהו הוא גם מקום נהדר לבילוי עם ילדים. 

עוד על כיכר סוהו באתר שלנו.

כתובת: SOHO Square, South Sinai Governorate 46628, מצרים
אתר: https://www.soho-sharm.com/

קניון איל מרקטו (Il Mercato)

הקניון הזה הוא מרכז קניות עצום, שמציע סניפים של מותגים מפורסמים בעולם ומגוון גדול של חנויות מקומיות המוכרות בגדים, נעליים ואקססוריז, לצד מסעדות, רשתות מזון מהיר וחנויות מזכרות. 

כתובת: Hadabet Om el Seed Sharm eleisa St, Al Fanar, St, South Sinai Governorate 46619, מצרים

קניונים נוספים

מלבד הקניונים שהצגנו, כדאי להכיר עוד שתי אופציות קטנות ונחמדות: קניון  Strada, קניון נוסף בשארם, שמציע מגוון של חנויות בגדים ובתי קפה, וכן קניון Genena City, תוספת חדשה יחסית לסצנת השופינג של שארם. בקניון הזה תוכלו למצוא חנויות רבות ומגוון אטרקציות שונות. 

שימו לב – בכל החנויות המקומיות נפוץ מאוד להתמקח. אל תהססו לעשות את זה, שכן תוכלו להוריד משמעותית את המחיר של הפריטים השונים! 

טיילת מפרץ נעמה

גם אזור מפרץ נעמה הוא אתר שופינג פופולרי מאוד בשארם. הטיילת כולה היא האזור התיירותי ביותר בעיר, ולכן היא עמוסה גם בחנויות בגדים, תכשיטים ומוצרים נוספים, לצד המסעדות וחיי הלילה. כיוון וזה האזור התוסס ביותר בשארם, החנויות כאן פתוחות עד מאוחר – הרבה מהן פתוחות עד חצות! 

מה כדאי לקנות בשארם א-שייח'?

יש כמה פריטים ייחודיים שכדאי לכם לקנות כשאתם בביקור בשארם א-שייח':

  • נייר פפירוס – פפירוס הוא סוג קדום של נייר שיוצר מצמח הגומא, כאשר השימוש הראשון בנייר פפירוס נעשה במצרים. עבור סכום סמלי, תוכלו גם לכתוב על נייר הפפירוס את השם שלכם (או כל ביטוי אחר) ביוונית עתיקה.
  • כלי מטבח בסגנון מצרי – כלי מטבח ייחודיים בסגנון מצרי קדום ובעבודת יד, שניתן לרכוש בשווקים או ברחובות התיירותיים.
  • מוצרי עור ופרווה – במצרים אפשר למצוא תעשייה רחבה של מוצרי עור ופרווה. כדי להימנע מזיופים, מומלץ להגיע לחנויות המקצועיות במרכזי הקניות הגדולים, שגם יספקו לכם תעודה על אותנטיות הפריטים.
  • תכשיטים – תכשיטים בסגנון מצרי קדום, שיכולים להוסיף טאץ' של סטייל וייחודיות לכל לוק. גם כאן, אם אתם רוכשים תכשיטים עם אבנים יקרות, יש לרכוש אותם ממקומות מקצועיים כדי למנוע זיופים. כמו כן, יש לבקש תעודה.
  • תבלינים – כשאתם בשוק, תבלינים הם קנייה נהדרת וצבעונית, ואתם תבחינו בשורות על גבי שורות של תבלינים צבעוניים. כמו שכבר הזכרנו, מומלץ לבחור בזעפרן ובקינמון, שהם איכותיים במיוחד.