דהב ביום אחד: שנורקלינג, קניות ושקיעה מעל הרי סיני

דהב היא עיירת חוף קטנה הממוקמת בחוף הדרום-מזרחי של חצי האי סיני שבמצרים, על גבול מפרץ אילת. דהב, הידועה במים השקטים שלה, שוניות האלמוגים היפות וקִרבתה להר סיני, הפכה ליעד פופולרי בקרב תרמילאים, גולשי רוח וצוללנים המחפשים שלווה במדבר. מאמר זה יסקור את החוויות והאטרקציות המובילות מיום מרגיע אך מלא הרפתקאות שמוקדש לטיול בדהב וסביבתה. משנורקלינג עם מגוון בעלי החיים הימיים בים סוף ועד מיקוח בשוק הבדואי המקומי וצפייה בשקיעה מעל ההרים, כתבה זו תציג את האווירה הקוסמופוליטית הנינוחה שהופכת את דהב למיוחדת כל כך.

להזמנת טיול לדהב:

Powered by GetYourGuide

קו החוף והים האדום באיזור דהב

שימו מסיכה ושנורקל, תצללו אל תוך המים הצלולים והטורקיזיים של הים האדום, משתאה מקשתות האלמוגים ומלהקות הדגים האקזוטיים שמתחתיי. העולם התת-ימי כאן עשיר בחיים, מדגי טריגר פיקאסו בצורת ירח ועד טנגים כחולים זוהרים שועטים בין השונית. במים העמוקים יותר, ראיתי צבי ים גולשים בחן ואפילו זוג דולפינים משחקים במרחק. אחרי שפתחתי תיאבון, הלכתי לחור הכחול המפורסם, בולען ימי מדהים שורץ צוללנים. חגרתי ציוד שכור, צללתי לתוך המערה התת-ימית שעומקה 100 רגל, ובהיתי ביראת כבוד באלמוגים המתנודדים ובכרישי השונית ששחו מעליי. למרות שזה היה קצת מלחיץ, חווית פלא טבע זה הייתה שיא ההרפתקה שלי בים האדום.

מיקוח בשוק הבדואי של דהב

השוק הבדואי בדהב הוא שוק פתוח שוקק חיים, עמוס בדוכנים ואוהלים כפריים שעולים על גדותיהם בסחורות בעבודת יד. מוכרים מקבלים את פניכם בשמחה ומזמינים אתכם לעיין במבחר הטקסטיל הצבעוני, התכשיטים החרוזים, הבגדים המסורתיים ופריטי האומנות האחרים שלהם. בשוק יש אנרגיה מוחשית כאשר המקומיים והתיירים כאחד עוברים בין הדוכנים, משוחחים עם המוכרים ומתמקחים על המחירים. אל תפחדו להתמקח – זה חלק מהחוויה! נהניתי למשא ומתן עם מוכר צעיפים עקשן עד שהסכמנו על מחיר ששנינו היינו מרוצים ממנו. עם מציאות ייחודיות כמו שקיות רקומות, סלים ארוגים ותליוני עין הרע מזכוכית, אתם בטוח תעזבו עם מזכרות מעניינות. שיטוט בשוק ואינטראקציה עם הבדואים מציעים הצצה אותנטית לתרבות המקומית של דהב.

נופים עוצרי נשימה של הרים ומדבר

הנופים המדבריים וההרריים המרהיבים שמקיפים את דהב יוצרים תצפיות מרהיבות, במיוחד בשקיעה. כשהשמש מתחילה את מסלול ירידתה אל הרי סיני, גוונים זוהרים של כתום, ורוד וסגול מתחילים להתפשט בשמיים. בישיבה על צוק או דיונה חולית, אפשר לצפות ביראת כבוד כשהשמש שוקעת מאחורי ההרים, ועוטפת את דהב בזוהר חמים. הנוף בשקיעה מציע תמונה עוצרת נשימה ותחושת שלווה ייחודית לנווה מדבר זה. לרגעים ספורים של שלווה, הזמן עומד מלכת.

חוף מרגיע

אחרי בוקר עמוס של סיורים בדהב, היה כיף לבלות את אחר הצהריים במנוחה על החוף. מצאתי נקודה חולית שקטה לפרוש את המגבת שלי והתבוננתי בסביבה. המקומיים דגו מסירות קטנות במרחק לא רב מהחוף בזמן שתרמילאים נרגעו תחת שמשיות מאולתרות. מדי פעם עברה גמל תועה. קצב החיים היה איטי ושלו. קראתי את הספר שלי לסירוגין וטבלתי במים הצוננים. ככל שהיום התקדם, השמש הבהירה הפכה פחות עזה. החוף היה המקום המושלם להירגע אחרי בוקר עמוס בפעילויות. יכולתי לבלות את כל אחר הצהריים כאן, להתרווח וליהנות מהתרבות הנינוחה.

טיול בטיילת של דהב

אחד המקומות הציוריים ביותר בדהב הוא טיילת, שביל הליכה מקסים שמשתרע לאורך קו החוף. הטיילת, המוקפת בעצי דקל, בתי קפה וחנויות מזכרות, היא מקום אידיאלי לטיול נינוח. כשאתם מטיילים לאורך השביל, תפגשו בתמהיל אקלקטי של מקומיים ותיירים, שרבים מהם בחרו בדהב כבית זמני או קבוע. האווירה בטיילת תוססת וידידותית, ומבקרים נהנים מנרגילות ומשקאות קרים בבתי הקפה שעל קו המים, בעוד שאחרים משתזפים על החוף או טובלים בים. אמני רחוב ונגנים מבדרים מדי פעם את העוברים ושבים ומוסיפים אנרגיה עליזה לסצנה. הליכה בטיילת היא דרך נעימה לבלות אחר הצהריים ובאמת להיספג בעצם הקסם הייחודי של דהב