אוכל כשר בשארם

בשנה האחרונה חצי האי סיני עובר מהפך: ממקום שרק חלק קטן מהישראלים ביקרו בו, היום הרבה יותר אנשים נחשפים להזדמנות של חופשה זולה, יפיפייה ורגועה ממש כאן מעבר לגבול. כשמוסיפים לזה את הטיסות הישירות לשארם שהתחילו להתקיים בחודשים האחרונים, קל להבין מדוע יותר ויותר אנשים מגיעים לעיר המצרית.

 

ככל שיותר ישראלים מגלים את סיני ואת שארם, עולה גם שאלה נוספת שמדאיגה לא מעט מהם: האם יש אוכל כשר בשארם? הכתבה הבאה תנסה לשפוך אור על הנושא הזה, שהוא בהחלט מורכב קצת יותר מאשר רוב המדינות האחרות בהן אנחנו מבקרים.

שאלת השאלות - האם יש אוכל כשר בשארם?

אז התשובה לשאלה הזו היא לא. אין אוכל כשר בשארם או בסיני בכלל. אין רבנים או השגחה מסוימת שדואגת לכשרות ומסתכלת על חומרי הגלם או על אופן ההכנה. לכן, אם אתם מקפידים במיוחד ודואגים לאכול רק אוכל עם סימון כשר, לא תמצאו את זה בשארם. 

כמו כן, יש להדגיש כי בשארם א-שייח' לא תמצאו מסעדות עם תעודת כשרות או בתי מלון כשרים המציעים אוכל כשר. כל עוד אין משגיחי כשרות באזור, האוכל בשארם לא יכול להיות כשר, וכן גם הבשר לא עובר הכשרה. 

 

חשוב לדעת כי בגלל העלייה הגדולה בתיירות ישראלית, המודעות לצורך בכשרות עולה בשארם. לכן, יכול להיות שתתקלו בשלטי "כשר" על גבי חלק מהמסעדות. במקרים כאלו, יכול להיות שהשפים יקפידו על כשרות מסוימת (למשל, הפרדה בין בשר לחלב), אך חשוב לדעת כי לא מדובר על מסעדה עם תעודת כשרות אמיתית. 

איך מסתדרים עם אוכל כשר בשארם?

סוגיית הכשרות אמנם בעייתית, אבל זה לא אומר שלא תוכלו לנסוע לשארם בגללה. עם כמה התארגנויות קטנות תוכלו ליהנות גם אתם מחופשה מפנקת מעבר לגבול. ראשית, מומלץ להביא אתכם מהבית אוכל כשר שיכול להחזיק את הדרך הארוכה. קופסאות שימורים, מזונות יבשים, לחם וכו'. אם אתם לוקחים טיסה קצרה לשארם, סביר כי תוכלו להגיע לשארם גם עם מוצרי מזון הדורשים קירור מבלי שיתקלקלו – למשל חלב וגבינות. תוכלו גם להביא אתכם כלים כמו סירים ומחבתות, אם תרצו לבשל בעצמכם.

לצד מאכלים שתוכלו להביא מהבית, ישנם מאכלים שהכשרות לרוב מתירה לאכול גם בחו"ל, כמו ירקות ופירות, שתיה חמה ודגים בתנאים מסוימים. במקרים רבים בחלק מהמלונות והקמפים יאפשרו לכם להיכנס למטבח ולבשל בעצמכם עם הכלים שלכם.

האם יש בית חב"ד בשארם?

הרבה פעמים ישראלים שומרי כשרות סומכים על בית חב"ד בכל הנוגע לאוכל כשר, ארוחות שבת, ארוחות חג ומוצרים כשרים אחרים. אז חשוב מאוד לדעת שבשארם אין בית חב"ד, ובכלל במצרים כולה אין קהילה יהודית. לכן, אין להסתמך על בית חב"ד כשמחפשים אוכל כשר בשארם! 

כן כדאי לדעת שיש בתי מלון שמכינים את עצמם לקראת עונות העומס הישראליות – כמו הקיץ וחגי ישראל, ולכן מציעים חבילות נופש עם אוכל שהובא במיוחד מישראל ומוכן במטבח נפרד. חשוב להתעדכן אילו מלונות עושים זאת ומתי, וכן מהי מידת הכשרות של אותן חבילות. 

אוכל כשר בשארם - קשה, אבל לא בלתי אפשרי

כמו שאפשר לראות, נעשים מאמצים שונים כדי לאפשר לישראלים שומרי כשרות ליהנות ולשבוע בשארם ובסיני. יכול לראות שבעתיד נראה התפתחות רבה יותר בתחום הזה, אך כיום אין ממש אוכל כשר בשארם וחשוב לקחת את זה בחשבון, בעיקר אם אתם מקפידים במיוחד!