תחבורה ציבורית בשארם

אם אתם מגיעים לשארם בקרוב, יכול להיות שאתם שואלים את עצמכם איך תתניידו בעיר והאם יש תחבורה ציבורית בשארם. אז כדאי לדעת שהתחבורה הציבורית בשארם לא מאוד מפותחת, אבל בהחלט קיימת. הכתבה הבאה תבהיר את כל הדרכים השונות להתניידות בשארם, כך שתגיעו מוכנים לחופשה שלכם בעיר הנופש המצרית!

מיניבוס

תחבורה ציבורית בשארם מורכבת מכלי אחד: מיניבוסים. מעבר לזה לא תמצאו אוטובוסים גדולים או רכבות. המיניבוסים נוסעים בדרכים הראשיות של שארם, בשני כיוונים שונים, והם מגיעים בתדירות גבוהה לכל הנקודות המרכזיות ובתי המלון. הם כמובן זולים במיוחד. תוכלו לזהות את המיניבוסים לפי הצבעים שלהם – הם צבועים בכחול ולבן, עם הכיתוב "Sharm El Sheikh Services". ישנן תחנות קבועות ומרכזיות בשוק המרכזי, במפרץ נעמה ובבתי המלון. 

 

המחיר לנסיעה במיניבוס הוא כמה לירות – בין 1-5 לירות (כלומר, פחות משקל אחד לנסיעה), כתלות במרחק. חשוב להגיע עם כסף קטן ולשלם במדויק, שכן לא יחזירו לכם עודף. 

 

שימו לב, אם אתם טסים לשארם, דעו כי לא קיימת תחבורה ציבורית משדה התעופה למרכז העיר. תצטרכו להסתייע במוניות או בשאטל שמספק בית המלון (קבעו איתו מראש!). אם אתם מגיעים מגבול טאבה לשארם, תוכלו לקחת אוטובוס מהגבול שיוצא פעם ביום בעלות של כעשרים שקלים. חשוב לוודא מראש את שעות היציאה. הנסיעה אורכת כ-5 שעות. 

מוניות

מוניות הן אמנם לא תחבורה ציבורית בהגדרה, אבל כדאי לדעת שמוניות הן דרך התחבורה העיקרית בשארם. מוניות נמצאות בכל מקום בעיר והן זולות במיוחד, בעיקר אם תסכימו על המחיר לפני הנסיעה (ואל תתנו לנהגים לעקוץ אתכם!). מומלץ לספק לנהגים סכום מדויק, כי הרבה פעמים הם יטענו שאין להם עודף. תוכלו לזהות את המוניות בשארם בקלות – המוניות צבועות בכחול ולבן ויש מספר מזהה שרשום על הדלתות שלהן. 

 

אם תרצו להגיע עם מונית מהגבול בטאבה ועד שארם, תוכלו כמובן לעשות זאת. מדובר על נסיעה של כשלוש שעות, והיא צריכה לעלות בערך 300-400 שקלים עבור כל הנוסעים. 

Powered by GetYourGuide

נסיעה ברכב

פה בישראל אין לנו הרבה הזדמנויות לחצות גבולות, אז זה לא הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו, אבל חשוב לזכור שתוכלו להגיע עם הרכב האישי שלכם עד שארם, אם תרצו בכך. כדי לעשות את זה, עליכם להגיע למעבר גבול טאבה ולשלם אגרה עבור הרכב, לשלם עבור שינוי לוחית הרכב ללוחית מצרית, וכן לשלם עבור תרגום הרישיון שלכם בצד הישראלי. כל הסיפור יעלה כ-350 ש"ח, פחות או יותר. כמו כן, ישנו תשלום על ביטוח. 

ברגע שתכנסו מבעד לגבול, תוכלו לנסוע כשלוש שעות עד שארם, בכביש אחד נוח ובלי להסתבך. בדרך תוכלו לעצור בנקודות יפות וכן בעיר דהב. בשארם עצמה תוכלו להתנייד בקלות עם הרכב שלכם, כך שלא תצטרכו להסתמך על תחבורה ציבורית או מוניות. זאת בהחלט אופציה נוחה, שמתאימה בעיקר למי שרוצה לטייל קצת מעבר לאזור המלונות ולהיות נייד ועצמאי בטיול שלו בשארם. 

ניתן כמובן לשכור רכב בשארם עצמה. ישנן סוכנויות להשכרת רכב בשדה התעופה שארם.