מקומות מומלצים לצלילה בשארם א-שייח – עולם תת-ימי מרהיב

טופ 5 מקומות מומלצים לצלילה בשארם!

שארם אל שייח הוא מרכז טיולים מפורסם בדרום חצי האי סיני במצרים, ויש לו מספר מקומות נהדרים לצלילה. הנה כמה מהמקומות המומלצים:

  1. ראס מוחמד (Ras Mohammed) – זה חורש מוגן הנמצא בקצה הדרומי של חצי האי סיני. כאן ניתן לראות מגוון רחב של דגים, כרישים, צבי ים ודולפינים.

  2. טיראן (Tiran) – זה אי הנמצא בים התיכון, דרומית לשארם אל שייח. יש כמה מקומות מעולים לצלילה, כולל "Woodhouse Reef" ו-"Thomas Reef", שם ניתן לראות גני קורל, מגוון רחב של דגים וכרישים.

  3. ג'קסון ריף (Jackson Reef) – זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר לצלילה בטיראן. כאן ניתן לראות מגוון רחב של מקומות ישות הים, כולל צבי ים, כרישים, מאנטות ודולפינים.

  4. טופ גאן (Top Gun) – זה מקום לצלילה בצפון שארם אל שייח. כאן ניתן לראות מגוון רחב של גני קורל יפים ודגים.

  5. אום סיד (Um Sid) הוא מקום צלילה בדרום של שארם אל-שייח, הידוע בגני קורל יפים ובמגוון מגורי הים, כולל צבי ים וכרישים.

זה רק חלק מהמקומות המצוינים לצלילה בשארם אל-שייח. מומלץ לפנות למועדוני צלילה מקומיים או למדריכי צלילה כדי לקבל מידע מפורט יותר על המקומות הטובים ביותר לצלילה באזור.

להזמנת צלילה בשארם אונליין:

https://www.getyourguide.com/sharm-el-sheikh-l408/ras-muhammad-national-park-diving-boat-trip-from-sharm-t383266/?ranking_uuid=680eee6b-8e0b-4cfe-84a1-c5e6092c1415

מה היא העונה המומלצת לצלילה בשארם?

העונה לצלילה בשארם-אל-שייח' מתאימה לכל השנה, אך התקופה הטובה ביותר תלויה בהעדפות והצרכים שלכם.

מאי עד ספטמבר המים בדרך כלל חמים ושקופים, מה שהופך את התקופה הזאת לאידיאלית למי שמעוניין בתנאים נוחים לצלילה.

מצד שני, מאוקטובר עד אפריל עשוי להיות קר יותר, אך תוכלו למצוא מגוון יותר רחב של מגוון יצורי ים ומינים מעניינים.

אפשר ליהנות מצלילה בשארם-אל-שייח' בכל עונה בשנה, כך שהבחירה תלויה בהעדפות ותכנון הנסיעה שלכם. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שכמה מקומות לצלילה עשויים להיות סגורים בחודשים מסוימים בשל ריגוש הים או גורמים אחרים, כך שמומלץ לוודא את המידע אצל מרכזי הצלילה המקומיים.

מה הם שעות פעילות ומה המחיר הממוצע לצלילה בשארם?

בדרך כלל, שעות הפעילות והמחירים לצלילה בשארם אל-שייח' עשויים להשתנות בהתאם למרכז הצלילה או למדריכי הצלילה שתעבוד איתם. אולם, ברוב המקרים, מרכזי הצלילה פועלים מימי השבוע מהבוקר עד הערב והשעות הראשונות לצלילה יתחילו בדרך כלל בשעה 9 בבוקר.

כפי שציינו, המחירים לצלילה יכולים להשתנות בהתאם למספר גורמים כמו משך וסוג הצלילה, הציוד הכלול והשירותים של המדריך. מחיר הצלילה בשארם אל-שייח' מתחיל באופן כללי בסביבות 30-50 דולר לצלילה אחת, אך המחיר הסופי עשוי להיות גבוה יותר או נמוך יותר בהתאם לשירותים שבחרתם. מומלץ ליצור קשר עם מרכזי הצלילה או מדריכי הצלילה המקומיים כדי לקבל מידע מדוייק יותר על מחירים ותנאים לצלילה.

מעל לכל בטיחות!

כמו בכל מקום בו מתאפשר דיווח, ישנם מספר הזהרות שצריך לקחת בחשבון כדי לשמור על בטיחותך ובטיחותם של הדייברים האחרים. כמה מההזהרות הללו עשויות לכלול את הבאות:

  1. תעודת דיווח חובה. לפני שמתחילים לצלול בשרם אל שייח', עליכם לקבל את התעודה המתאימה מאחת הארגונים הבינלאומיים לדיווח כמו PADI או SSI. זה מבטיח שאתם מכירים את היסודות של דיווח ושאתם מכירים את הדרכים לשמור על בטיחותכם ובטיחותם של הדייברים האחרים.

  2. ביטוח לדיווח. מומלץ לקבל ביטוח לדיווח שיכול לכסות אתכם במקרה של תאונה או פינוי רפואי.

  3. בדיקת הציוד. לפני כל צלילה, עליכם לבדוק את הציוד שלכם לדיווח למצוא נזקים או פגמים. אם נמצאה בעיה, עליכם לדווח למדריך או לאופרטור של דיווח.

  4. עקוב אחר החוקים. במהלך הצלילה, עליכם לעקוב אחרי כללי הבטיחות כגון אי אפשרות לצאת מהמים מהר מדי, לא לחרוץ את העומק המותר ולא להתקרב למקומות מסוכנים כמו קורלים או אבנים חדות.